 |
Zasebno varovanje v Sloveniji forum
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
guardian Admin

Pridružen/-a: 19.10. 2006, 17:51 Prispevkov: 236
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vipera član II st.
Pridružen/-a: 23.01. 2008, 14:42 Prispevkov: 376 Kraj: kozina
|
Objavljeno: 26 Avg 2009 09:12 Naslov sporočila: Re: Pravilnik o dopolnitvi Pravilnika o načinu prevoza denar |
|
|
Jst sedaj začnem na prevozu denarja  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Rene pripravnik
Pridružen/-a: 09.10. 2009, 01:52 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: 09 Okt 2009 08:36 Naslov sporočila: Predlog za spremembo in dopol. pravilnika o prevozu denarja |
|
|
Na podlagi drugega odstavka 32. člena Zakona o zasebnem varovanju (Uradni list RS, št. 126/03, 16/07 – odl. US, 102/07, 96/08 - odl. US in 41/09) izdaja ministrica za notranje zadeve
PRAVILNIK
o spremembah in dopolnitvah pravilnika o načinu prevoza in varovanja denarja ter drugih vrednostnih pošiljk - PREDLOG
1. člen
V Pravilniku o načinu prevoza in varovanja denarja ter drugih vrednostnih pošiljk (Uradni list RS, št. 96/05, 16/08 in 81/0 se v šesti točki 3. člena doda stavek, ki se glasi: "Vozilo mora ustrezati standardom SIST EN 1522:2000".
2. člen
V osmi točki 3. člena se besedilo "najmanj 200 kilometrov" nadomesti z besedilom "celotne Republike Slovenije".
3. člen
V podnaslovu 5. člena se beseda "drugačni" pogoji nadomesti z besedo "strožji" pogoji.
4. člen
V 8. členu se doda tretji odstavek, ki se glasi:
"(3) Imetnik licence pred podpisom pogodbe seznani naročnika z razredi prevozov varovanih pošiljk in z okoliščinami, ki zmanjšujejo varnost prevozov pošiljk." .
5. člen
V prvem odstavku 14. člena se v drugem stavku za čas usposabljanja črta "in", doda se vejica, za "prisotnost varnostnikov", pa se doda "in podatke o izvajalcu usposabljanja". Prvi odstavek se tako glasi:
"(1) Imetniki licence so dolžni varnostnike usposabljati in seznanjati z novostmi na področju prevoza gotovine in vrednostnih pošiljk. Dolžni so evidentirati vsebino, čas usposabljanja, prisotnost varnostnikov in podatke o izvajalcu usposabljanja".
Drugi odstavke se črta.
6. člen
V drugem odstavku 15. člena se besedilo "20 kg" nadomesti z besedilom: "15 kg".
Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
"(4) Varovana pošiljka 1. razreda mora biti med prenosom shranjena v prirejenem kovčku, kaseti ali torbi, ki je konstruirana tako, da otežuje nasilno odpiranje in odtujitev javlja z zvočnim, svetlobnim, dimnim ali tehničnim signalom. V nočnem času (med 22.00 uro in 06.00 uro) oziroma ob pogojih zmanjšane vidljivosti, prenos varovane pošiljke 1. razreda opravljata dva varnostnika."(Govorimo o prenosu, ne prevozu)
Peti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
"(5) Varovana pošiljka 2. in 3. razreda mora biti med prenosom shranjena v prirejenem kovčku, kaseti ali torbi, ki je opremljena s certificiranim sistemom za barvanje oziroma uničevanje gotovine. Prenos varovanih pošiljk 2. in 3. razreda opravljata najmanj dva oborožena varnostnika.".
7. člen
Prvi odstavek 16. člena se spremeni tako, da se glasi:
"(1) Prevoz varovane pošiljke 1. razreda se izvaja z dvema oboroženima varnostnikoma".
V prvi alinei drugega odstavka se za besedo "fiksno" doda besedi "in trdo".
V peti alinei drugega odstavka se črta besedilo "in katere vklop je možen tudi zunaj vozila".
V četrtem odstavku se črta beseda "neoboroženim" in se nadomesti z besedama "enim oboroženim" varnostnikom.
Doda se novi peti odstavek, ki se glasi:
"(5) Varnostniki so opremljeni z neprebojnimi jopiči ali neprebojnimi srajcami".
8. člen
V peti alinei drugega odstavka 17. člena se črta besedilo "in katere vklop je možen tudi zunaj vozila".
Doda se novi četrti odstavek, ki se glasi:
"(4) Varnostniki so opremljeni z neprebojnimi jopiči ali neprebojnimi srajcami.".
9. člen
V drugi alineji drugega odstavka 17. a člena se besedilo "M2/C2" nadomesti z "FB 3".
10. člen
V drugi alineji drugega odstavka 18. člena se besedilo "M2/C2" nadomesti z "FB 3".
11. člen
V drugi alineji tretjega odstavka 19. člena se besedilo "M2/C2" nadomesti z "FB 3".
V osmi alineji tretjega odstavka se besedilo "najmanj 200 km" in nadomesti z besedilom "celotne Republike Slovenije".
12. člen
V tretjem odstavku 20. člena se besedilo "M3/C3" nadomesti z "FB 4"
Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
"(4) Spremstvo pošiljke se opravlja z neprebojnim vozilom najmanj kategorije FB 3 z vseh štirih bočnih strani, v katerem so trije oboroženi varnostniki. V spremljevalnem vozilu mora biti nameščena oprema za neposredno komuniciranje z VNC".
13. člen
V prvem odstavku 21. člena črta številka »4«.
PREHODNA DOLOČBA
14. člen
Imetniki licenc za prevoz in varovanje denarja ter drugih vrednostnih pošiljk morajo uskladiti prevoze varovanih pošiljk s tem pravilnikom v šestih mesecih od uveljavitve tega pravilnika.
KONČNA DOLOČBA
15. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-287/2007/
Ljubljana, dne
EVA 2009-1711-0002
Katarina KRESAL
MINISTRICA
OBRAZLOŽITEV:
K 1. in 2. členu
V šesto točko 3. člena se vpiše veljavne EU standarde, katerim morajo ustrezati neprebojna vozila
Zaradi še večje varnosti in nadzorov prevozov se v osmi točki 3. člena določi, da je iz VNC možno neprekinjeno spremljati gibanje vozil na ozemlju celotne Republike Slovenije.
K 3. členu
Pravilno je da se v podnaslovu 5. člena določa strožje pogoje, kot je to navedeno že v sami vsebini prvega odstavka tega člena. Termin "drugačni" je lahko različno razumljiv in bi posledično lahko pomenilo tudi opuščanje predpisanih standardov varovanja prevozov denarja ter drugih vrednostnih pošiljk.
K 4. členu
Z dodanim tretjim odstavkom v 8. členu se zavezuje imetnike licenc, da naročnike seznanijo z vsemi razredi prevozov, ki so opredeljeni v pravilniku in s pogoji za opravljanje prevozov posameznih razredov. Smiselno in tudi nekako obvezujoče za imetnike licenc je, da seznanijo naročnike tudi z okoliščinami, ki bi pogojevale zmanjšanje varnosti, saj se je potrebno zavedati, da naročniki niso strokovnjaki na področju opravljanja prevozov. Del odgovornosti pa bi prevzeli tudi naročniki, saj bi imetnikom licenc morali povedati katere razrede prevozov bodo zanj opravljali in predstavili okoliščine, ki so za to območje značilne in pogojujejo zmanjšanje varnosti pri opravljanju prevozov.
K 5. členu
Navedba člena se spreminja zaradi zmanjšanja administrativnih bremen, saj se s tem odpravlja vsakoletna obveznost poročanja o usposabljanju, ne odpravlja pa se vodenje evidence o usposabljanjih, kar lahko pristojni inšpektorat tudi preveri ob nadzorih.
K 6. členu
Spremembe 15. člena so potrebne predvsem z vidika povečane varnosti tistih varnostnikov, ki opravljajo prenose gotovine, ker je v primeru prenosov denarja najbolj izpostavljen oziroma ogrožen.
K 7. in 8. členu
Gre predvsem za višje standarde varnosti, saj se je v zadnjem času pokazalo, da so napadi storjeni predvsem na varnostnike, ko prevoze opravlja samo en varnostnik. Prav gotovo ni primerno opravljati in varovati prevozov le z enim varnostnikom, pa naj bo to neoborožen ali oborožen varnostnik. Hkrati pa se sam občutek varnosti poveča z uporabo neprebojnih jopičev ali srajc.
Ostali popravki so tehnične narave, ki so se pokazale kot pomanjkljivosti pri opravljanju ogledov vozil za izpolnjevanje pogojev pri opravljanju prevozov varovanja denarja ter drugih vrednostnih pošiljk.
K 9., 10, 11. in 12. členu
V navedenih členih gre predvsem za popravke oziroma uskladitev starih standardov z novimi evropskimi standardi SIST EN 1522:2000, ki opisujejo posamezne razrede neprebojnosti vozil.
K 13. členu
Četrti razredi prevozov pošiljk so številčno najpogostejši za katere se mora obveščati Operativno komunikacijski center Generalne policijske uprave (OKC GPU). To je za policijo glede na kadrovsko problematiko obremenjujoče in je praktično nemogoče zagotoviti ustrezno število policistov za varovanje vozil. Zgolj le obveščanje OKC GPU, pa ni zagotovilo večjega varnostnega standarda, kot je dejansko predpisan. Glede na navedeno menimo, da se zaradi razbremenitve OKC GPU in policistov iz 21. člena - obveščanje policije, briše 4. razred prevozov pošiljk. Prevozi tega razreda se še nadalje spremljajo preko VNC zaradi česar ne bo zmanjšana varnost prevozov.
Nazadnje urejal/a Rene 09 Okt 2009 08:50; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vipera član II st.
Pridružen/-a: 23.01. 2008, 14:42 Prispevkov: 376 Kraj: kozina
|
Objavljeno: 09 Okt 2009 08:45 Naslov sporočila: |
|
|
Ma kot sm jst seznanjena čakajo na neke spremembe tega pravilnika.Da naj bi bila po 2 varnostnika kr se tiče denarja in podobnega-veš kaj o tem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Rene pripravnik
Pridružen/-a: 09.10. 2009, 01:52 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: 09 Okt 2009 08:51 Naslov sporočila: |
|
|
sem označil odgovor na tvoje vprašanje  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vipera član II st.
Pridružen/-a: 23.01. 2008, 14:42 Prispevkov: 376 Kraj: kozina
|
Objavljeno: 09 Okt 2009 09:02 Naslov sporočila: |
|
|
Rene je napisal/a: | sem označil odgovor na tvoje vprašanje  |
Hvala ti,sam kdaj bo to?????
Mutjo in mutji  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Rene pripravnik
Pridružen/-a: 09.10. 2009, 01:52 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: 19 Nov 2009 23:11 Naslov sporočila: Nov pravilnik o prevozu denarja sprejet! |
|
|
Nov pravilnik o prevozu denarja je bil sprejet in 30.10. objavljen v Uradni List. Pravilnik začne veljati 15 dni po vpisu v UR, torej 15.11.09.
Bistvene spremembe so:
- v 1. kategoriji po novem dva oborožena varnostnika
- v 1. kategoriji obvezna uporaba neprebojnih jopičev ali srajc.
Več si lahko preberete tu:
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=200986&stevilka=3812 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Asriel član I st.
Pridružen/-a: 25.07. 2007, 02:37 Prispevkov: 113
|
Objavljeno: 20 Nov 2009 10:18 Naslov sporočila: |
|
|
dobre spremembe.
Citiram: |
"PREHODNA DOLOČBA
14. člen
Imetniki licenc za prevoz in varovanje denarja ter drugih vrednostnih pošiljk morajo uskladiti prevoze varovanih pošiljk s tem pravilnikom v osmih mesecih od uveljavitve tega pravilnika." |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Rene pripravnik
Pridružen/-a: 09.10. 2009, 01:52 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: 20 Nov 2009 21:01 Naslov sporočila: |
|
|
Haha, zdaj si pa moral vse pokvarit :) Bi pustil malo upanja, zato sem ta del izpustil |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SVS član II st.
Pridružen/-a: 29.11. 2007, 16:00 Prispevkov: 373 Kraj: morost
|
Objavljeno: 20 Nov 2009 21:51 Naslov sporočila: |
|
|
Ponoči med 22:00 in 06:00 opravljata dva prvi razred vsaj tko je napisano.
Za neprebojne jopiče pa.......Nikol jih noben (razen blinde) ne bo imel. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
spicelj član I st.
Pridružen/-a: 11.11. 2008, 18:31 Prispevkov: 185
|
Objavljeno: 20 Nov 2009 22:23 Naslov sporočila: |
|
|
neprebojni jopiči bodo,sedaj ko je policija dobila nove od vojske,naj bi svoje iz leta 1991 prodala firmam za varovanje.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Asriel član I st.
Pridružen/-a: 25.07. 2007, 02:37 Prispevkov: 113
|
Objavljeno: 20 Nov 2009 22:23 Naslov sporočila: |
|
|
Rene je napisal/a: | Haha, zdaj si pa moral vse pokvarit :) Bi pustil malo upanja, zato sem ta del izpustil |
SVS je napisal/a: | Ponoči med 22:00 in 06:00 opravljata dva prvi razred vsaj tko je napisano.
Za neprebojne jopiče pa.......Nikol jih noben (razen blinde) ne bo imel. |
Sem se tud jaz v tole zapičil najprej. Preberi še malo nižje :) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SVS član II st.
Pridružen/-a: 29.11. 2007, 16:00 Prispevkov: 373 Kraj: morost
|
Objavljeno: 21 Nov 2009 00:14 Naslov sporočila: |
|
|
Sej vem sam kdo bo te neprebojne jopiče kontroliral pa kolk je pa vprašanje.Ko bo varnostnik ustreljen bojo plačali kazen in to je to. Varnostnik pa.................Koga briga.
Če pa se bodo resno lotili zadeve pol pa že kar takoj povem kapo dol.
Ampak prvi razred mi pa še zmerej ne gre skupaj.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Rene pripravnik
Pridružen/-a: 09.10. 2009, 01:52 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: 25 Nov 2009 21:31 Naslov sporočila: |
|
|
SVS, glej čisto preprosto je, bom probal bolj enostavno razložit:
V 1. razredu bosta morala bit v vozilu dva oborožena in to vedno, tudi če pobereta samo eno trafiko. To je dobro tudi za intervencijo, saj nas večino pokoristijo tudi za kakšen odvod. Po novem bo intervent imel spremstvo (če bo tudi pobiral) ali pa bo intervent delal samo intervencijo.
Kar se pa tiče tega: "...od 22:00 - 06:00 prenos izvajata dva oborožena varnostnika..." To pa je prenos. Prevoz je takrat ko ti denar voziš, prenos pa takrat ko ga prenašaš od trgovine do vozila in od vozila do DNT-ja. In to pomeni, da je čez dan lahko en v avtu in rešuje križanke, drugi pa gre v trgovino po denar. Po 22uri pa morata oba iz vozila, pustit križanke in oba v trgovino.
Glede jopičev, pa morjo met vsi v 1. kategoriji. Samo osebno ga ne dam gor pa če me zaprejo, ker pri nas nimamo jopičev ampak mamo panzer mantle za protibombno zaščito. lol |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SVS član II st.
Pridružen/-a: 29.11. 2007, 16:00 Prispevkov: 373 Kraj: morost
|
Objavljeno: 25 Nov 2009 22:05 Naslov sporočila: |
|
|
Ja sej sm se malo poglobil v ta pravilnik in vse poštudiral in tudi vozila bodo morala biti opremljena po standardu za 1 razred neprobojno vozilo z minimalno protibalistično zaščito se pravi odporen na metke. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|